verklarende woorden

Verklarende woorden

Hoe kunnen we helpen?

Boost je kennis met onze verklarende woorden

Google Analytics

Google Analytics in een gratis tool van Google dat kan gebruikt worden om activiteiten en statistieken van je website te volgen en inzichtelijk te maken. Zo kan je zien hoe bezoekers zich op jouw website gedragen.

KPI

KPI is de afkorting van “kritieke prestatie indicator” of in het Engels “Key Performance Indicator”.  Dit zijn variabelen die worden gebruikt om te evalueren of de prestaties van je organisatie, bedrijf, merk of product in lijn liggen met je doelstellingen.

SSL-certificaat

Een SSL certificaat wordt ook wel een beveiligingscertificaat genoemd. SSL staat voor Secure Sockets Layer. Dit bestand vormt een laag tussen een server en een internet browser waardoor de gegevens beveiligd worden. Je herkent het d.m.v. het groene slotje bovenin je browservenster en aan de ‘https’ aan het begin van de URL.

Meta-description

De Meta-description of de page description is de omschrijving van de inhoud van een pagina. Het is een tekst die niet te lezen is op de website, maar wel zichtbaar is voor zoekmachines.

Google mijn bedrijf

Google mijn bedrijf is een tool dat ervoor zorgt dat jouw bedrijf of organisatie wordt weergegeven in Google Zoeken en Google Maps.

Funnel

Een funnel is een denkbeeldige trechter die je bezoeker door je website of webshop leidt. Deze trechter staat voor het proces dat van een bezoeker (aan het begin van de trechter) een converteerder maakt (op het einde van de trechter).

Lead nurturing

Lead nurturing is een strategie waarbij er gezorgd wordt dat je leads op het juiste moment relevante en persoonlijke content aangeboden krijgen.

Cross selling

Cross selling is een klant een bijpassend product aanbieden dat een relevante aanvulling vormt op de oorspronkelijke aankoop.

Lead

Een lead is een persoon of bedrijf die interesse toont in de aankoop van een product of dienst door de contactgegevens na te laten.

Google Search Console

Google Search Console is een gratis tool van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in de Google zoekresultaten kunt bijhouden en controleren. Zo kan je het zoekverkeer en de prestaties van je site meten, problemen oplossen en ervoor zorgen dat je site opvalt in de zoekresultaten van Google.

XML-sitemap

Een XML-sitemap is een inhoudsopgave van je website, bedoeld voor zoekmachines zoals Google. Wij maken dit bestand om deze zoekmachines te helpen om je website sneller en beter te indexeren.

Organisch verkeer

Organisch verkeer is het bezoekersverkeer dat op je website belandt d.m.v. een niet betaald zoekresultaat in een zoekmachine zoals Google of Bing.

Call-to-action (CTA)

Een CTA is een knop met een boodschap die een gebruiker tot een specifieke actie probeert te overhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het inschrijven voor een nieuwsbrief. Knoppen zoals “schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief”, “Vraag je offerte aan” zijn voorbeelden van Call to action buttons.

Conversie

Een conversie is een actie die je wil dat bezoekers uitvoeren. Denk hierbij aan het invullen van een nieuwsbriefaanvraag, het overgaan tot een aankoop, downloaden van een brochure, …

Landingspagina

Een landingspagina is een pagina op je website waar bezoekers op ‘landen’ nadat ze via een ander kanaal (online advertentie, link uit een nieuwsbrief enz.) hebben doorgeklikt. Deze pagina is ingericht om goed gevonden te kunnen worden via zoekmachines.

CRM

CRM is de afkorting van Customer Relationship Management. Het is de manier waarop een bedrijf de interacties en relaties met (potentiële) klanten beheert.