Sterke advertenties, campagnes en goede content bedenken is niet evident en is een continu proces. Deze resultaten kunnen we enkel meten met goede informatie en analyses dewelke vanaf het begin door ons zorgvuldig worden opgestart. We bepalen samen doelen en meetbare KPI’s (Key Performance Indicators) als leidraad in de vervolgstappen.
Wat is website analytics
Website analytics zijn een essentieel onderdeel om duidelijk inzicht te krijgen over zowel je website als je bezoekers. Eenmaal de ‘trackers’ geïnstalleerd zijn begint het proces van data verzamelen. Deze data zal vertaald moeten worden naar bruikbare informatie om nieuwe beslissingen te nemen.
De voordelen van website analytics
De gouden regel in een goede analyse: meten is weten!
Website analytics geeft een breed overzicht over het wie, wat, waar, wanneer en hoe. Bij specifieke campagnes kunnen er gerichte landingspagina’s aangemaakt worden. Daarnaast kan er nog uitgebreider getest worden door middel van A/B tests met specifieke doelen. Nadien zal al deze informatie zichtbaar zijn in de website analytics om te kunnen analyseren en nieuwe vervolgacties te bepalen.