Ik wil starten met adverteren op zoekmachines
Nieuwe bezoekers aantrekken kan op verschillende manieren en één hiervan is adverteren op zoekmachines. De meest bekende vorm van adverteren op zoekmachines zijn de tekstuele advertenties die verschijnen wanneer je iets opzoekt op zoekmachines. Deze worden gevolgd door de display banners op websites, beter bekend als Display adverteren. Daarnaast is het mogelijk om te adverteren op YouTube of Google Shopping voor e-commerce te stimuleren.
Wat is zoekmachinemarketing?
Zoekmachinemarketing omvat 2 elementen; SEA (Search Engine Advertising oftwel het adverteren op zoekmachines) en SEO (Search Engine Optimization oftwel zoekmachine optimalisatie). Bij adverteren op zoekmachines krijg je bezoekers via betaalde advertenties. Dankzij zoekmachine optimalisatie krijg je organische bezoekers via de zoekresultaten van zoekmachines.
Hoe werkt zoekmachine adverteren?
Adverteren op zoekmachines kan op verschillende manieren. Je kan gaan voor quick & dirty en direct voor resultaten gaan of je kiest voor een duidelijk plan van aanpak gericht op een tevreden klantenreis. Ons advies gaat uiteraard naar optie 2 en dit om een aantal redenen. Om te starten moet je campagnes voorbereiden op basis van doelgroep en doelen, de budgetten bepalen, triggers instellen voor follow-up acties op basis van marketing automatisatie, ROI definiëren, analtyics configuren voor tracking van call-to-actions, conversies, remarketing, e-mail opvolgcampagnes…
Wanneer de eerste resultaten binnenstromen gaan we deze monitoren en onderzoeken. Vervolgens gaan we na een grondige analyse de advertenties optimaliseren om nog meer conversies te realiseren.