Hoe start ik met zoekmachine adverteren?

Doe een gratis SEA analyse
zoekmachine adverteren
Online adverteren

Start vandaag nog met zoekmachine adverteren.

Ik wil starten met adverteren op zoekmachines

Nieuwe bezoekers aantrekken kan op verschillende manieren en één hiervan is adverteren op zoekmachines. De meest bekende vorm van adverteren op zoekmachines zijn de tekstuele advertenties die verschijnen wanneer je iets opzoekt op zoekmachines. Deze worden gevolgd door de display banners op websites, beter bekend als Display adverteren. Daarnaast is het mogelijk om te adverteren op YouTube of Google Shopping voor e-commerce te stimuleren.

Wat is zoekmachinemarketing?

Zoekmachinemarketing omvat 2 elementen; SEA (Search Engine Advertising oftwel het adverteren op zoekmachines) en SEO (Search Engine Optimization oftwel zoekmachine optimalisatie). Bij adverteren op zoekmachines krijg je bezoekers via betaalde advertenties. Dankzij zoekmachine optimalisatie krijg je organische bezoekers via de zoekresultaten van zoekmachines.

 Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Adverteren op zoekmachines kan op verschillende manieren. Je kan gaan voor quick & dirty en direct voor resultaten gaan of je kiest voor een duidelijk plan van aanpak gericht op een tevreden klantenreis. Ons advies gaat uiteraard naar optie 2 en dit om een aantal redenen. Om te starten moet je campagnes voorbereiden op basis van doelgroep en doelen, de budgetten bepalen, triggers instellen voor follow-up acties op basis van marketing automatisatie, ROI definiëren, analtyics configuren voor tracking van call-to-actions, conversies, remarketing, e-mail opvolgcampagnes…

Wanneer de eerste resultaten binnenstromen gaan we deze monitoren en onderzoeken. Vervolgens gaan we na een grondige analyse de advertenties optimaliseren om nog meer conversies te realiseren.

Zoekmachine-adverteren-target

4 voordelen van
zoekmachine adverteren

  • Budgetcontrole
  • Snel resultaten
  • Gericht adverteren
  • Lokaal adverteren
Succesvol online adverteren

Start vandaag zelf een succesvolle campagne!

En ontvang meer bezoekers, meer effectieve leads en meer inzicht.

Ik start vandaag nog!

Waarom zoekmachine adverteren uitbesteden aan Creative Cookies en niet zelf doen?

Beide opties zijn mogelijk. Je kan vandaag nog zelf starten met online adverteren op zoekmachines zoals Google of Bing. Je bepaalt een budget, start de campagne en hopla, je bent vertrokken.

Moeilijk was dat niet en hier gaan zeker resultaten uit voortkomen. Helaas is er bij adverteren op zoekmachines een kost aan verbonden in tegenstelling tot organische bezoekers dankzij zoekmachine optimalisatie. Dat maakt dat de gespendeerde kost ook best een zo hoog mogelijke return krijgt in conversies. Oftwel dat deze betaalde bezoeker ook effectief actie onderneemt en een bestelling doet.

Goede campagnes opstarten vergt tijd, kennis en ervaring. Je wil bij vookeur het meeste rendement voor de laagste kostprijs. We hebben dus een gericht plan van aanpak nodig en een goede landingspagina voor de campagne met een duidelijke call-to-action.

Wanneer het volledige plan is uitgewerkt kijken we naar resultaten. Het doel zijn effectieve conversies.

Bijvoorbeeld:

Wanneer je bezoeker een contactformulier invult is er nog steeds niets ‘verdiend’. Als je daarentegen de gegevens van het contactformulier ontvangen hebt waarna de afdeling verkoop contact heeft gehad met deze bezoeker en er is een verkoop gerealiseerd, kunnen we bij deze advertentie spreken van een succesvolle conversie.

Helaas zijn er ook veel betaalde kliks die niet meteen tot orders leiden maar toch blijven deze bezoekers een waarde hebben. Deze kan je vervolgens triggeren via remarketing. Daarnaast heeft marketing automatisatie ook een grote meerwaarde in de opvolging van leads en klanten. Een aantal processen worden grondig geanalyseerd en uitgeschreven en stap voor stap geautomatiseerd tot een succesvol resultaat.

Je ziet dat deze funnel heel wat stappen vergt en niet enkel de opstart van een online campagne is. Elke stap in dit proces vereist evenveel aandacht om de bezoeker van klik tot aankoop te brengen.

Waar adverteren?

  • YouTube
  • Google
  • Google Shopping
  • Microsoft Ads
  • Google Ads

Creative Cookies wil graag met u kijken hoe we deze stappen ook kunnen realiseren voor uw project. Krijgen we deze kans van u?