zoekwoord-analyse

Zoekwoord analyse

Wij helpen je zoeken
Zoekmachine optimalisatie

Zoekwoord analyse is de nummer 1.

Keywords oftewel zoekwoorden vormen de basis van organisch verkeer op het internet omdat bij het zoeken naar informatie bijna altijd woorden gebruikt worden. Dit maakt dat een goede analyse van zoekwoorden bijzonder belangrijk is.

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat bijna 80% van alle gebruikers klikken op de bovenste zoekresultaten. Hieruit kunnen we concluderen dat hoe beter de zoekwoorden geanalyseerd zijn, hoe beter de juiste bezoekers je website zullen vinden.

Technieken van zoekwoord analyse

Er worden verschillende technieken en tools gebruikt om de juiste zoekwoorden te matchen. We starten met het voeren van een grondig onderzoek en kiezen de zoekwoorden die het beste resultaat opleveren. Deze zoekwoorden gaan we vervolgens toepassen in je inhoud en zorgvuldig opvolgen de dagen en weken erna. De informatie die we hieruit verkrijgen gaan we opnieuw implementeren. Op deze manier komen we tot een zeer succesvol resultaat om betere inhoud te creëren.

Sta je daarom meteen bovenaan bij de zoekmachines? Nee, maar het is wel een onderdeel dat een verschil maakt. De kwalificatie van zoekmachines scant immers op heel veel factoren die allemaal een onderdeel zijn van de zoekmachine optimalisatie, de analyse naar zoekwoorden is hier één van.

Stappen bij zoekwoord analyse

  • Vinden van zoekwoorden
  • Kiezen van zoekwoorden
  • Toepassen
  • Analyseren
  • Optimaliseren
zoekwoord analyse laten uitvoeren

Ga meteen voor een goede start!

En kies voor de juiste zoekwoorden die kunnen zorgen voor meer verkeer naar je website.

Ik start vandaag nog!

Welke vragen zijn belangrijk bij goede zoekwoorden?

Vandaag zoeken mensen niet enkel op woorden, maar eerder op meerdere woorden bij elkaar die verbonden en gericht zijn op een specifieke zoekopdracht zoals bijv. “lange blauwe jas met diepe zakken voor wandeltocht”. Dit geeft meteen een aantal opdrachten die zeer gericht zijn op de vraag van de opdrachtgever.

Andere vragen kunnen zijn:

  • Welke zoekwoorden hebben hoge zoekvolumes
  • Welke zoekwoorden hebben hebben weinig concurrentie
  • Zijn er negatieve zoekwoorden
  • Welke zoekwoorden hebben de hoogste kans op conversies

Zoals je kan zien is het gebruik van zoekwoorden niet altijd ‘toevallig’. Als je weet dat een schakering in kleur het onderscheid kan maken of een gebruiker er op klikt of niet, kan een woord eveneens een groot verschil maken in het verhaal naar succes.

Wij hebben intussen meer dan 15 jaar ervaring op vlak van digitale marketing en volgen deze ontwikkelingen op de voet. Dat heeft als voordeel dat u als klant kunt vertrouwen op een goede implementatie en genieten van een doeltreffend eindresultaat, namelijk meer bezoekers die gericht zoeken naar jouw product of onderneming.

Wij ondersteunen op:

  • Strategie bespreken
  • Doelstelling mee bepalen
  • Advertenties opzetten
  • Campagnes optimaliseren
  • Zorgvuldige analyse
  • Transparante communicatie
  • Advies bij next steps

Interessant? Wij bij Creative Cookies helpen je graag verder met het analyseren van je zoekwoorden.